sobota, 22 maja 2010

Body rig + facial blended morph system

This is my very first attempt in rigging done on my own model. Full body and facial rig controlled by UI. Face is based on morph targets blended together. When working with Morpher and with many targets you have to keep your work very clean. Morpher is an additive modifier, what it means is that if for instance you use two times the same target and set it on 100% it will move the verts twice. So if you have moved same vertex in more then one target and in the moment they are set to 100% or less they both targets will move the vertex by its distance.
To moja pierwsza próba rigowania. Wszystko robione było na modelu mojego autorstwa. Jest to rig całego ciała ale również twarzy. Twarz jest oparta na systemie zestawiającym wiele różnych targetów dla Morphera. Jest ona sterowana przez interfejs który jest podczepiony pod rig. Przy pracy z wieloma "targetami" w Mortherze trzeba uwazac i utrzymac prace bardzo czysto ponieważ odbije sie to pozniej na jakości animacji. Morpher jest modyfikatorem addytywny. Oznacza to że majac wiele targetow i zmieniając położenie jednego z vertexow w wielu targetach przyczyni sie do przesuniecia vertexu o odleglosci w kazdym targecie, czyli dostaniemy sume tych odleglosci, co nie zawsze jest tym czego chcemy.


EDIT:
I have found few renders on my hard drive regarding this post, that I've decided to post. Those are emotions that I was able to achieve with this setup.

 

2 komentarze:

  1. Widze, że szielet zrobiony na podstawie filmów Paula Neala. Też to kiedyś przerabiałem. Jeśli szukasz czegoś bardziej zaawansowanego, to polecam to:
    http://3dquakers.com/web/index.php?option=com_content&view=article&id=38:riggingpro-for-3ds-max&catid=8:3ds-max-dvd&Itemid=62

    Pcheła

    OdpowiedzUsuń
  2. Paul jest gosc:D. W razie problemow nawet i na maile odpowiada. 3dquakers-znam, juz badalem:). Dzieki za info

    OdpowiedzUsuń