To moja pierwsza próba rigowania. Wszystko robione było na modelu mojego autorstwa. Jest to rig całego ciała ale również twarzy. Twarz jest oparta na systemie zestawiającym wiele różnych targetów dla Morphera. Jest ona sterowana przez interfejs który jest podczepiony pod rig. Przy pracy z wieloma "targetami" w Mortherze trzeba uwazac i utrzymac prace bardzo czysto ponieważ odbije sie to pozniej na jakości animacji. Morpher jest modyfikatorem addytywny. Oznacza to że majac wiele targetow i zmieniając położenie jednego z vertexow w wielu targetach przyczyni sie do przesuniecia vertexu o odleglosci w kazdym targecie, czyli dostaniemy sume tych odleglosci, co nie zawsze jest tym czego chcemy.
EDIT:
I have found few renders on my hard drive regarding this post, that I've decided to post. Those are emotions that I was able to achieve with this setup.
EDIT:
I have found few renders on my hard drive regarding this post, that I've decided to post. Those are emotions that I was able to achieve with this setup.
Widze, że szielet zrobiony na podstawie filmów Paula Neala. Też to kiedyś przerabiałem. Jeśli szukasz czegoś bardziej zaawansowanego, to polecam to:
OdpowiedzUsuńhttp://3dquakers.com/web/index.php?option=com_content&view=article&id=38:riggingpro-for-3ds-max&catid=8:3ds-max-dvd&Itemid=62
Pcheła
Paul jest gosc:D. W razie problemow nawet i na maile odpowiada. 3dquakers-znam, juz badalem:). Dzieki za info
OdpowiedzUsuń